Consiliul de Administrație al CNIR a aprobat lansarea licitației pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Bacău-Piatra Neamț

50

Consiliul de Administrație al CNIR a aprobat, astăzi, lansarea licitației pentru proiectarea și execuția Drumului Expres Bacău – Piatra Neamț, o investiție de peste 6 miliarde lei (fără TVA).

Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț are o lungime de 51 kilometri și va asigura condiții moderne de transport între cele două municipii, reducerea traficului greu și de tranzit în interiorul celor două orașe, precum și legătura municipiului Piatra Neamț la Autostrada Moldovei A7. Contractul va fi licitat într-un singur lot, iar durata de realizare este de 48 de luni (12 luni proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor).

Capacități Tehnice :

• 30 structuri (poduri, pasaje, viaducte) cu o lungime totală de aprox. 16 kilometri. Din cele 30 de lucrări de artă, două structuri au peste 1000 de metri, cel mai lung fiind viaductul de 1072 metri la nodul rutier de conexiune cu Autostrada Moldovei A 7, secțiunea Bacău-Pașcani;

• 5 noduri rutiere : nod rutier tip ,,trompetă” -conexiune A7 la km 0, nod rutier Racova pentru conexiunea cu DN 15, nod rutier Podoleni, nod Săvinești și nod rutier Piatra Neamț;

• Spațiu de servicii tip S 3;

• Centru de Întreținere și Coordonare (CIC).

Pe traseul care se desfășoară în județele Bacău și Neamț sunt prevăzute perdele forestiere (aprox. 20 kilometri lungime).

În criteriile de atribuire a fost prevăzută acordarea punctajului suplimentar pentru constructorul care angajează persoane fără loc de muncă din județele Bacău și Neamț, studiul de fezabilitate estimând a fi necesare, în total, 1800 de locuri de muncă pe perioada execuției lucrărilor. De asemenea, pentru utilizarea conceptului BIM (Building Information Modelling), CNIR a stabilit un punctaj de 6 %.

Necesitatea realizării drumului expres Bacău – Piatra Neamț a fost identificată și cuantificată la nivel general prin Master Planul General de Transport al României și în cadrul Programului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2021-2030.