Ministerul Transporturilor a eliberat Autorizația de Construire pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar – Frontieră Ungaria

61

CNAIR are termen pentru desemnarea câștigătorului pe 27 noiembrie a.c.

Drum Expres Satu Mare -Oar

Ministerul Transporturilor a eliberat vineri Autorizația de Construire pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar – Frontieră Ungaria. Compania de Drumuri are termen pentru desemnarea câștigătorului pe 27 noiembrie. Cinci oferte au fost depuse la licitația pentru execuție, care anterior fusese suspendată timp de cinci luni, pentru răspunsuri la peste 440 de solicitări de clarificări. Contractul pentru Drumul Expres de 11 kilometri la câmpie are o valoare de circa 738 milioane de lei.

Autorizația de construire dă verde pentru: lucrări de drum; lucrări de pasaje; noduri rutiere (Nord VO Satu Mare km 0+000, Nod km 6+050 cu drumul de legătură la DN19); Lucrări de colectare și evacuare a apelor pluviale; Lucrări deviere canale ANIF; Restabiliri legături rutiere; Lucrări de consolidare; Lucrări de siguranța circulației; Lucrări de amenajare peisagistică; Lucrări de relocări/protejări rețele de utilități; Lucrări de iluminat exterior; Sistem ITS; Lucrări pentru dotarea drumului expres (spațiu de servicii tip S3 la intrarea și la ieșirea din România la km 9+250 și centrul de întreținere și coordonare la km 6+050 inclusiv rețelele și instalațiile aferente); Lucrări de mediu cu respectarea Acordului de mediu nr.1/25/07.2023 emis de Agenția pentru Protecția Mediului Satu Mare, precum și a legislației privind protecția mediului în vigoare.

Valoarea lucrărilor autorizate (fără TVA) se ridică la 723,11 milioane de lei.

Cele 5 oferte depuse pentru construcția drumului expres care va asigura conexiunea dintre Satu Mare și Oar (frontiera româno – ungară):

1. Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (Ucraina – Romania)
2. CONSTRUCTII ERBASU SA (Romania)
3. Asocierea DUNA GROUP EURÓPA (lider) – DUNA CONSTRUCTII RO SRL – DUNA NRG (Ungaria – Romania)
4. ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia)
5. Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL (lider) – SELINA SRL – ILGAZ INSAAT TICARET AS – IBB HIB ROMANIA SRL – ILGAZ CONSTRUCTION SRL – BOG’ART SRL (Romania – Turcia)”, a transmis Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.

Licitația pentru construirea Drumului Expres cu o lungime de 11 km. a fost lansată pe 29 ianuarie 2024.

Traseul se desprinde din Centura Satu Mare, șosea de 19 kilometri finalizată în vara lui 2022 și Oar, unde se conectează cu Drumul Expres M 49 din Ungaria. Din cei 15 kilometri, aproape 11 sunt cu profil de Drum Expres, iar restul de 4 reprezintă șosea de legătură.

Punctul de frontieră ar trebui să devină, astfel, prima vamă dintre România și Ungaria amenajată pe un Drum Expres, punctele de trecere a frontierei de la Nădlac 2 și Borș 2 fiind pe Autostrăzile A1 și A3.

Este un contract FIDIC roșu (direct execuție) cu o durată de 2 ani și o valoare cuprinsă între 738 și 832 milioane lei, finanțat prin Programul Transport (40% finanțare).

Pe traseul Drumului Expres Oar – Satu Mare denumit „Someș Expres”, care va avea o lungime de aproximativ 11 km (cu 2 benzi pe sens), se vor construi inclusiv:

– două noduri rutiere,

– două parcări (cate una pe fiecare parte),

– un Centru de Întreținere și Control.

Durata de execuție a lucrărilor va fi de 24 de luni, a declarat șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Este un contract de execuție,  studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic fiind realizate de proiectantul Search (contract semnat în vara 2020). Indicatorii tehnico-economici pentru Drumul Expres Satu Mare – Oar au fost aprobați încă din noiembrie 2022. Prețul ofertei reprezintă 70% din punctajul total. Sursa: Economedia

Datele tehnice:

Traseul Drumului Expres Satu Mare-Oar-Frontieră Ungaria :