Primul sens giratoriu modular din lume – Bloj Concept l-a creat și donat pentru traficul din Craiova. La București sunt montate cele mai multe sensuri giratorii modulare.

41

Municipiul Craiova este impozant nu numai prin numeroasele sale obiective turistice, ci și prin amplasarea primului sens giratoriu modular din lume la intersecția Bulevardului Nicolae Romanescu cu strada Râului.
Creat de către Bloj Concept, o firmă de construcții plină de profesionalism, sensul giratoriu modular se ridică semeț în mijlocul intersecției, ajutând la fluidizarea traficului.

Noțiunea de sens giratoriu modular a fost extinsă și patentată de firma de construcții SC ARVA SA Craiova, lucrându-se de-a lungul a doi ani la această tehnologie modernă.
Sensul giratoriu modular conceput și realizat cu mare succes de către Bloj Concept prezintă o mulțime de avantaje: timp redus de montaj, rezistență la diferite intemperii, durabilitate în timp, materiale de o calitate superioară, siguranță structurală, manoperă redusă, sistem de iluminare, adaptabilitate la cerințele intersecțiilor, raport calitate/preț excepțional etc.
Fiecare sens giratoriu modular oferit de către firma de construcții Bloj Concept este conceput de o echipă de profesioniști și este realizat din materiale de cea mai buna calitate. Acesta are deja licență internațională și agremenele tehnice necesare la orice investiție publică sau privată. Obiectivul este realizat prin adaptarea dimensiunilor la suprafața de drum alocată, iar în final va asigura circulația în siguranță și va încânta privitorul cu un design impresionant.

Și încă o informație foarte importantă: dacă este nevoie de a asigura spațiu pentru un transport agabaritic/special, obiectul se poate demonta și remonta foarte ușor la forma inițială.

Cel mai important beneficiar al ace4stor obiecte este municipiul București, unde 16 astfel de sensuri giratorii au fost montate în intersecții din oraș.

Cine a inventat sensul giratoriu?
Istoria sensului giratoriu este indelungată, chiar mai lungă decât istoria autoturismelor. Putem găsi în istorie sensuri giratorii care erau prezente în secolul 18 în Europa. De exemplu, Arcul de Triumf din Paris, care datează din 1780, este amplasat în centrul unui sens giratoriu.
Nu se stie exact cine a inventat sensul giratoriu ca și concept sau unde a apărut prima dată unul.
În America, primul sens giratoriu a apărut în 1857.
Evul Mediu a adus primele forme circulare de convergență pentru intersecțiile de drumuri, însă în perioada Renașterii au luat o mai mare amploare, fiind preferate în orașele dezvoltate.
În 1903 Eugéne Hènard a propus girațiile ca o variantă de control și siguranță a traficului în intersecții, iar în 1907 conceptul său de “bulevard-girație” a fost materializat în „La Place de l’Etoile”, cunoscută prin emblema sa arhitectonică, Arcul de Triumf.
De ce avem atât de multe sensuri giratorii noi în România? Pentru că sunt mai sigure. Studii peste studii arată că în sensurile giratorii șansele sunt minime să existe un accident fatal, comparativ cu intersecțiile clasice cu STOP. Hai să ne gândim împreună. Când ați văzut un accident mortal în sensurile giratorii pe care le treceți zilnic? Abia dacă mai apar accidente ușoare unde sunt ele amplasate.
Ele sunt sigure mai ales că trebuie să reduci mult viteza. Dacă un accident apare, ar fi unul atât de ușor încât nu ar trebui nici măcar chemată ambulanța.
Un alt mare avantaj este faptul că toate mașinile se mișcă în aceeași direcție, se învârt în jurul acelei insule. Cam greu să lovești sau să fii lovit de o mașina care vine din față, nu?
Sensurile giratorii au de asemenea o mai mare capacitate decât intersecţiile normale cu acordarea priorităţii sau intersecţiile dirijate. Un conducător auto care se apropie de un sens giratoriu este obligat să-şi reducă viteza la intrare, ceea ce reduce gravitatea accidentelor.
Pentru prima dată în Anglia, în 1963, s-a stabilit regula ca vehiculele care intră în sensul giratoriu să acorde prioritate celor care parcurg deja sensul.
După transformarea unei intersecţii obişnuite într-un sens giratoriu, numărul accidentelor cu victime scade cu 32% pentru o intersecţie cu trei ramificaţii şi cu 41% pentru o intersecţie cu patru ramificaţii. Procentele corespunzătoare sunt de 11% şi 17% la transformarea unei intersecţii dirijate într-un sens giratoriu.