Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, a anunțat că astăzi au fost avizați în ședința Consiliului interministerial de avizare lucrări publice de interes național și locuințe la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației Indicatorii tehnico-economici necesari construirii 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿ă𝘇𝗶𝗶 𝗧â𝗿𝗴𝘂 𝗡𝗲𝗮𝗺ț – 𝗜𝗮ș𝗶 – 𝗨𝗻𝗴𝗵𝗲𝗻𝗶 𝗔𝟴.
Acest tronson de autostradă face parte din Autostrada Unirii A8, iar principalele caracteristici prevăzute sunt:
- 93,2 km lungime traseu
- 101 structuri (poduri și tunele)
- 14 tuneluri
- 4 spații de servicii
- 2 Centre de Intreținere și Coordonare
- 11 noduri rutiere
- 6 parcări de scurtă durată
Valoarea totală estimată este de 26,39 miliarde lei, fără TVA, iar sursa de finanțare este asigurată din fonduri europene nerambursabile.
𝗨𝗿𝗺ă𝘁𝗼𝗿𝘂𝗹 𝗽𝗮𝘀 constă în elaborarea și aprobarea proiectului de Hotărâre de Guvern în ședința Guvernului României și, ulterior, demararea procedurii de licitație.
Proiectul ”Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni” (parte din A8 – Autostrada „Unirii”) ce are o lungime 93,27 km, se dezvoltă pe teritoriul județului Iași pe un coridor de la Vest spre Est începând din apropiere de intersecția cu DN2 (Moțca) până la legătura cu Podul peste Prut la Ungheni (UAT Golăiești) și traversează UAT-urile: Aroneanu, Bălțați, Costești, Dumești, Erbiceni, Golăiești, Heleșteni, Ion Neculce, Lețcani, Miroslava, Miroslovești, Moțca, Pașcani, Podu Iloaiei, Popricani, Rediu, Ruginoasa, Stolniceni-Prăjescu, Târgu Frumos, Ungheni și Victoria.
Pentru secțiunea Târgu Neamț – Iași – Ungheni, finanțarea din Programul Transport este de aproape 900 milioane euro la un cost estimat de aprox. 2,5 miliarde euro (n.r va fi stabilit în urma finalizării SF și aprobării indicatorilor tehnico-economici).
Este, de asemenea, un proiect major de infrastructură rutieră prevăzut în 𝗣𝗿𝗼𝗴𝗿𝗮𝗺𝘂𝗹 𝗜𝗻𝘃𝗲𝘀𝘁𝗶𝘁𝗶𝗼𝗻𝗮𝗹 𝟮𝟬𝟮𝟭-𝟮𝟬𝟯𝟬 𝗽𝗲𝗻𝘁𝗿𝘂 𝗱𝗲𝘇𝘃𝗼𝗹𝘁𝗮𝗿𝗲𝗮 𝗶𝗻𝗳𝗿𝗮𝘀𝘁𝗿𝘂𝗰𝘁𝘂𝗿𝗶𝗶 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝗻𝘀𝗽𝗼𝗿𝘁 𝗱𝗶𝗻 𝗥𝗼𝗺â𝗻𝗶𝗮.