Noutăți: arzătoare cu hidrogen pentru Stații de producere a asfaltului

53

Producătorii cheie de pe piața Stațiilor de asfalt, Ammann, Benninghoven și Marini, dezvoltă sisteme capabile să utilizeze combustibili alternativi pentru a reduce emisiile de CO2.  

Ammann, Benninghoven și Marini au dezvoltat arzătoare pentru instalații de asfalt capabile să funcționeze cu până la 100% hidrogen, firma germană testându-și tehnologia în Norvegia

O tehnologie interesantă în segmentul instalațiilor de asfalt este dezvoltarea arzătoarelor capabile să funcționeze cu hidrogen. Ammann și Marini au dezvăluit ambele arzătoare în curs de dezvoltare care pot folosi un amestec de combustibili, precum și până la 100% hidrogen. Între timp

O tehnologie interesantă în segmentul instalațiilor de asfalt este dezvoltarea arzătoarelor capabile să funcționeze cu hidrogen. Ammann și Marini au dezvăluit ambele arzătoare în curs de dezvoltare care pot folosi un amestec de combustibili, precum și până la 100% hidrogen. Între timp, Benninghoven a început de fapt testele la o fabrică cu noul său arzător de hidrogen.

Unul dintre clienții Benninghoven din Norvegia a testat noul arzător de hidrogen al firmei pentru a produce asfalt.

Arzătorul cu hidrogen de la Benninghoven are un sistem de control inteligent pentru a optimiza eficiența în timpul producției de asfalt. Aceasta include controlul sistemelor de alimentare, inclusiv secțiunea de control al presiunii, secțiunea de uscare cu arzător și controlul arzătorului. Ca și în cazul unităților concurente de la Ammann și Marini, arzătorul Benninghoven este o unitate multicombustibil și poate utiliza gaze naturale în plus față de hidrogen. Poate folosi și uleiuri ușoare. O caracteristică nouă este că poate fi setat să utilizeze orice combinație a celor trei combustibili, cu orice procent din oricare dintre ei, în funcție de disponibilitatea combustibilului.

Pentru a eficientiza procesul de producție a asfaltului, Benninghoven spune că a dezvoltat o nouă generație de arzătoare care include sistemul de control și uscare alături de arzătorul în sine. Cu acest sistem, pot fi operate până la patru arzătoare separate în același timp.

Această abordare versatilă crește rentabilitatea fabricii, deoarece un proprietar poate utiliza cele mai bune surse de energie disponibile. Comutarea între combustibili sau combinații de mai mulți combustibili se face din mers, ceea ce înseamnă că nu este necesară oprirea sau timpul de nefuncționare și cu doar fluctuații minime de temperatură în proces. Emisiile sunt menținute scăzute atunci când se utilizează hidrogenul ca combustibil este menținut foarte scăzut, cu o producție minimă de NOx.

Compania mai spune că consumul de energie a fost redus cu 20%, menținând în același timp capacitatea de alimentare constantă. Eficiența transferului de căldură a fost îmbunătățită semnificativ prin maximizarea utilizării spațiului arzătorului și asigurarea unui control și a geometriei arzătorului care asigură o producție optimă de flacără pentru fiecare combustibil. Un alt beneficiu semnificativ pentru operatorii de instalații este reducerea emisiilor de zgomot.

Hidrogenul verde este un combustibil durabil, care nu produce gaze cu efect de seră și este potrivit pentru procesul de încălzire datorită densității sale ridicate de energie. În multe cazuri, operatorii de instalații care doresc să înceapă să folosească hidrogenul ca combustibil se confruntă cu dificultăți din cauza limitărilor actuale ale infrastructurii lor. Tehnologiile arzătoarelor de la Benninghoven pot fi utilizate pentru echiparea atât a instalațiilor noi, cât și a instalațiilor de amestecare a asfaltului existente, în timp ce soluțiile de modernizare pot fi implementate în instalații de la alți producători. Acest lucru oferă operatorului stației șansa de a face upgrade la cele mai noi tehnologii, un aspect important pentru asigurarea producției economice și durabile a asfaltului și a operațiunilor pe termen lung ale instalației.

Cu o unitate deja utilizată, firma este în prezent în discuții cu clienți din Europa și Orientul Mijlociu pentru alte patru unități.

Între timp, Benninghoven și Ammann au luat și alte măsuri pentru a aborda problema soluțiilor de combustibili alternativi.

Combustibilii viitorului sunt atractivi în ceea ce privește disponibilitatea lor, deoarece combustibilii fosili nu numai că sunt limitați, dar devin din ce în ce mai dificil de produs. Acest lucru va face mai important ca proprietarii de instalații de asfalt să selecteze tehnologiile potrivite pentru a fi pregătiți pentru viitor prin utilizarea combustibililor alternativi.

Biocombustibilii pot reduce dependența de uleiul mineral și pot fi produși din furaje precum rapiță și trestie de zahăr. Între timp, se poate folosi și tall oil, un produs rezidual al producției de sulfat de celuloză.

Ammann oferă un pachet de sisteme care utilizează surse regenerabile de energie sau, în unele cazuri, transformă un produs rezidual în combustibil. Firma spune că acest lucru conservă resursele naturale și pune mai puțină presiune pe gropile de gunoi. Praful de lemn, un produs rezidual din industrie, este o opțiune importantă de combustibil și este o materie primă regenerabilă care poate fi cultivată cu metode durabile și poate fi considerată un combustibil neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon.Sursa: www.worldhighways.com