O firmă a blocat contractul pentru studiul de fezabilitate al lotului 4 Caransebeș-Lugoj

68

Autostrada Sudului: Contractul pentru studiul de fezabilitate al lotului 4 Caransebeș-Lugoj, blocat/ Activ Proiectare a depus contestație la CNSC

Filias-Lugoj

Activ Proiectare a depus contestație la CNSC cu privire la contractul pentru studiul de fezabilitate al lotului 4 Caransebeș-Lugoj.

Compania de Drumuri (CNAIR) va semna cu firma de proiectare Acciona (Spania) contractul pentru studiul de fezabilitate al lotului 4 Caransebeș-Lugoj, conform datelor oficiale consultate de Economedia pe portalurile SEAP și CNSC.

După construcție, sectorul de drum de mare viteză Caransebeș – Lugoj va asigura conexiunea și cu viitorul Drum expres Craiova – Târgu Jiu. Până în prezent au fost semnate și se află în derulare contractele pentru 3 loturi ale drumului de mare viteză Filiași – Lugoj:

– Lotul 1 (Filiași-Drobeta Turnu Severin), în lungime de 70 km. Contractul a fost semnat în data de 10 iunie 2023 și are o perioadă de derulare de 20 de luni (18 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate)
– Lotul 2 (Drobeta Turnu Severin – Domașnea) în lungime de 65 km. Contractul a fost semnat în 4 iulie 2023 și are o durată de 28 de luni (26 de luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate).
– Lotul 3 (Domașnea-Caransebeș) cu o lungime de 45 km. Contractul a fost semnat în 13 septembrie 2023 și are o durată de 24 de luni (22 de luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate).

Sunt termene realiste care permit ulterior construcția acestui drum de mare viteză într-o perioadă de timp decentă”, afirma, la lansarea licitațiilor, ministrul Sorin Grindeanu.

A doua licitație pentru proiectarea preliminară (studiu de fezabilitate) a lotului 4 Caransebeș-Lugoj care face parte din proiectul ,,Autostrăzii Sudului” Filiași-Lugoj a fost publicată pe 2 februarie 2024 în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice (SEAP). Prima procedură, lansată în aprilie 2022 a fost anulată în primele zile din ianuarie din cauza proiectantului câștigător din Turcia care a refuzat sau nu a reușit să depună actele necesare semnării contractului (detalii aici). Față de prima procedură, CNAIR a menținut costul estimat de 18 milioane lei, dar a adăugat o lună (prima licitație avea 20 de luni). Rămâne de văzut dacă cei trei proiectanți de pe loturile Filiași-Caransebeș unde sunt contracte semnate vor respecta termenele de predare, iar Ministerul Transporturilor nu a greșit atunci când a reziliat (ilegal după cum a decis CNSC) procedura veche pentru tot drumul Craiova-Lugoj al cărui contract de proiectare la cheie avea șanse de semnare cu Egis.

Pe 1 aprilie, CNAIR a lansat în consultare publică traseul primului lot al Drumului de mare viteză Filiași-Lugoj. De la Craiova la Filiași (52 km.) profilul este Autostradă, iar Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pe 28 martie 2024. Sursa: Economedia