Emil Boc, despre centura metropolitană a Clujului. „Avem puține lucrări de o asemenea anvergură în România. Nu a fost ușor să asigurăm finanțare”.

95

Centura metropolitană, un proiect de anvergură, va rezolva problema traficului din Cluj. „Poate doar Autostrada Sibiu-Pitești este de o complexitate mai mare și segmentul cu tunelul Meseș (A3), unde nu s-a găsit constructor”, spune Emil Boc.

Emil Boc, despre centura metropolitană Cluj: „Puține sunt lucrările de asemenea anvergură în România”|Foto: Emil Boc-Facebook

Emil Boc, despre centura metropolitană Cluj: „Puține sunt lucrările de asemenea anvergură în România”|Foto: Emil Boc-Facebook

Lucrările la primul tronson al centurii metropolitane Cluj au început în mai 2024, iar pentru cel de-al doilea segment, municipalitatea a lansat la începutul lunii trecute o nouă licitație

Potrivit edilului Emil Boc, proiectul este unul complex, iar pentru a asigura fluxul lucrărilor au fost necesare studii de specialitate, aspect resimțit în costul final al lucrărilor. 

„Cât de mult am fost criticat pentru Centura Vâlcele Apahida, pentru că și acolo au fost alunecări de teren, dar a fost o lucrare de a anvergură care a arătat cât de dificile sunt dealurile Clujului. 
Și dacă nu eram prim-ministru atunci, să asigur finanțare, nici astăzi nu era gata acea centură atât de importantă și necesară Clujului”, a explicat, marți, edilul Clujului Emil Boc, în cadrul unei intervenții radio locale. 

Centura ocolitoare a Clujului străbate „zone grele ale Transilvaniei”

„Pentru Centura metropolitană s-au făcut studii, lucrarea e grea, de ce credeți că nu s-a oferit nimeni la început, e o lucrare cu viaducte și lucruri complexe de realizat. Din acest motiv și costă 1,2 miliarde de euro, la o asemenea valoare aici sunt incluse toate lucrările de consolidare ce trebuie făcute ca atare. 

Acum știm cum se realizează, ne pregătim, sunt lucrări costisitoare și nu a fost ușor să asigurăm finanțare la o centură de 1,2 miliarde de euro. Pentru că taie Făgetul-Calea Turzii, vine prin zone grele ale Transilvaniei. Puține sunt lucrările de asemenea anvergură în România, poate doar Autostrada Sibiu-Pitești este de o complexitate mai mare, și segmentul cu tunelul Meseș, din Sălaj, unde tot nu s-a găsit constructor”, a adăugat primarul Emil Boc. 

Toamna se numără ofertele

Licitația pentru al doilea tronson a fost reluată și se află în desfășurare. Termenul limită pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru începutul lunii octombrie.  

„Cu centura metropolitană suntem în linie dreaptă, până în 3 octombrie se depun ofertele. Primul tronson este deja în lucru, iar până la sfârșitul lui 2025 segmentul Cluj-Florești trebuie să fie gata. 

Sunt proiecte fanion ale Clujului, lucrăm la ele în fiecare zi”, a explicat primarul Clujului, Emil Boc. 

Drumul Transregio Feleac TR 35, asigură tranzitul pe axa principală Vest – Est în Municipiul Cluj – Napoca conectând arii de interes urban și periurban (Gilau, Florești, Cluj – Napoca, Apahida), dar și autostrada A3, cât și aeroportul Avram Iancu. Prin implementarea acestui obiectiv vor fi descongestionate sectoare cu frecvente aglomerării actuale și va fi asigurată legătura directă a drumurilor naționale DN 1, DN 1C, DN 1F și DN 16 cu autostrada A3 și implicit va fi asigurată accesibilitatea și conectarea la rețeaua majoră TEN-T CORE.

Etapa a doua a proiectului cuprinde componenta de la Autostrada Gilău până la Florești și partea de la Apahida-Coastei. Ca lungime de traseu, centura metropolitană are 42 de kilometri, drumuri de legătură de 32 de kilometri, 20 de noduri rutiere, bretele și noduri rutiere în cuantum de 26 de kilometri, 156 de structuri, cinci tuneluri, 35 de kilometri piste de biciclete. Lungimea totală este de 74 de kilometri, din care 29 de kilometri pe raza municipiului Cluj-Napoca, 17 kilometri pe raza comunei Florești, 12 kilometri pe raza comunei Gilău, 5 kilometri în Baciu și 9 kilometri în Apahida. Sursa: Monitorul de Cluj