Chișinău – din cauza căldurii, s-a rupt betonul unui drum

72

Drumul M5 din Republica Moldova încă mai e unul din acele drumuri de tip sovietic, construite din plăci de beton, cu o compoziţie care permite dilatarea semnificativă în condiţii de temperaturi toride şi cu rosturi de dilatare prea mici pentru asemenea zile precum cele de acum, când temperaturile sunt cu mult peste medie. În rezultat, există mari şanse ca plăcile de beton să nu mai aibă unde să se dilate şi să se împingă reciproc în formarea unor trambuline.

Aceste trambuline s-au format ieri pe traseul M5, iar ele pot fi extrem de periculoase nu doar prin faptul că sunt deranjante pentru suspensia maşinilor, ci şi prin probabilitate de a proiecta maşini în aer pe traiectorii imprevizibile, acestea riscând să ajungă astfel în decor.

Un alt risc e că şoferii care văd în ultima clipă aceste pericole pot frâna brusc, impunându-i pe alţii din spate să reacţioneze atipic, cu risc de accidente.

Administraţia de Stat a Drumurilor din Moldova a raportat că a intervenit ieri de urgenţă cu lucrări de remediere a acestor defecte apărute pe traseul M5. S-a lucrat inclusiv la orele nopţii, pentru a înlătura pericolele imediate.

Din păcate, soluţii de termen scurt presupun doar tăierea sau spargerea acestor plăci de beton în zona în care a apărut trambulina, cu acoperirea ulterioară a spaţiului gol format acolo.

Întrucât valul de călduri excepţional e în toi, asemenea situaţii se pot repeta în aceste zile şi pe alte trasee formate din plăci de beton.