Consiliul Județean Vaslui are în pregătire un nou drum strategic. Noul proiect are o valoare de 457 de milioane de lei și urmează să fie depus în cadrul Programului Regional Nord-Est 2021-2027. Drumul strategic traversează comunele Pogana, Perieni, Ciocani, Ivești, Pogonești, Tutova, Pochidia, Iana, Puiești, Voinești și Dragomirești.
Consiliul Județean (CJ) Vaslui a probat într-o ședință extraordinară două hotărâri privind proiectul „Axa rutieră strategică Sud – Vest a județului Vaslui”. În aceeași ședință au fost aprobate și cheltuielile legate de proiect și încheierea unui acord de parteneriat cu cele 11 comune traversate de viitorul drum strategic.
Proiectul de reabilitare a celor două drumuri județene, DJ 243 și DJ 243 A ce fac obiectul „Axei rutiere strategice Sud – Vest a județului Vaslui” are o valoare 457.451.097 lei cu TVA, din care 295.214.823 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă ce ar urma să fie accesată în cadrul unui proiect ce ar urma să fie depus în cadrul Programului Regional Nord-Est 2021-2027, suma de 105.892.273 lei reprezintă contribuția proprie, iar 56.344.000 lei reprezintă valoare totală neeligibilă a proiectului, inclusiv TVA neeligibil, bani care ar trebui asigurați de la bugetul local al județului Vaslui.
Nou drum strategic traversează comunele Pogana, Perieni, Ciocani, Ivești, Pogonești, Tutova, Pochidia, Iana, Puiești, Voinești și Dragomirești.
Practic, prin implementarea proiectului vor beneficia locuitorii localităților deservite de cele două drumuri (35.635 persoane), prin facilitarea mobilității pe piața forței de muncă; facilitarea accesului la servicii sociale, educaționale, de sănătate; îmbunătățirea calității mediului în care trăiesc; creșterea gradului de siguranță pentru pietoni; facilitarea accesului mijlocelor de intervenție rapidă (salvare, pompieri); De asemenea, de noua investiție vor beneficia și agenții economici din zonă sau cei care folosesc zona ca tranzit prin acces mai ușor la piețele locale, regionale și naționale; reducerea costurilor de transport.
Nu în ultimul rând, se reduc costurile de întreținere a tronsoanelor de drum județean ce compun traseul; creșterea resurselor alocate pentru alte investiții în modernizarea infrastructurii rutiere; creșterea gradului de satisfacție a populației față de administrația județeană.