Agenţia de Protecţia Mediului Iaşi: Au fost depuse raportul de mediu şi studiul de evaluare pentru tronsonul Târgu Neamţ-Paşcani-Ungheni din A8

68

Agenţia de Protecţia Mediului Iaşi anunţă că a fost depus raportul privind impactul asupra mediului şi studiul de evaluare pentru proiectul tronsonului Târgu Neamţ – Paşcani – Ungheni din autostrada A8, transmite Agerpres.

Acest tronson din autostrada A8, cunoscută şi ca Autostrada Unirii, va traversa judeţul Iaşi, prin comunele Aroneanu, Bălţaţi, Costeşti, Dumeşti, Erbiceni, Golăieşti, Heleşteni, Ion Neculce, Leţcani, Miroslava, Mirosloveşti, Moţca, Popricani, Rediu, Ruginoasa, Stolniceni-Prăjescu, Ungheni şi Victoria, Oraşelor: Podu Iloaiei şi Târgu Frumos şi Paşcani.

În acest sens vor fi organizate două dezbateri publice privind raportul impactului asupra mediului şi a studiului de evaluare. Una dintre dezbateri va avea loc în Sala Mare a Primăriei Iaşi, în data de 11 iulie.

Potrivit programului, o a doua dezbatere va fi organizată în Sala Mare a Primăriei Paşcani, în data de 12 iulie.

“E foarte important acest moment pentru că practic, după dezbaterea publică şi concluziile trase pe acest subiect, APM poate emite acordul de mediu. Acordul de mediu este ultimul document necesar pentru a putea finaliza studiul de fezabilitate şi întocmi indicatorii tehnico-economici care se pot depune pe masa Guvernului, adoptarea acestora fiind momentul de la care se poate trece la proiectare şi execuţie. E un moment mult aşteptat, la care mulţi actori implicaţi au muncit mult. Ne bucurăm că am ajuns la acest moment”, a declarat, pentru Agerpres, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Iaşi, Marius Sorin Dangă.

În ceea ce priveşte perioada de implementare şi criticile aduse de societatea civilă din cauza întârzierilor lucrărilor la Autostrada A8, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Iaşi se declară optimist.

“Trebuie să fim optimişti pentru că toate declaraţiile publice spun că autostrada Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni face parte din proiectele strategice ale României, aşa numitele proiecte flagship stabilite de UE şi a fost îndepărtat şi acel potenţial pericol care ar fi putut crea nişte blocaje în implementarea proiectului, respectiv propunerea spre realizare prin parteneriat public privat. Consider că trebuie să ne uităm cu speranţă la viitor, decât la trecut”, a mai afirmat Marius Sorin Dangă.