Autostrada Unirii (A8): Depunerea ofertelor pentru primul lot al secțiunii de munte a fost prelungită din nou, până pe 16 iulie.

71

Depunerea ofertelor pentru proiectarea și execuția lotului Miercurea Nirajului – Sărățeni (23 km), primul lot al secțiunii de munte de pe A8 – Autostrada Unirii, a fost prelungită din nou, până la data de 16 iulie, ca urmare a solicitărilor de clarificare, arată datele consultate de Economedia în SEAP. Valoarea contractului este cuprinsă între 3,3 și 3,9 miliarde lei, iar finanțarea este asigurată (40%) prin Programul Transport.

Termenul inițial a fost prelungit pentru a treia oară, după 22 mai, 25 iunie și apoi 4 iulie.

Acesta a fost primul lot din cele șase loturi dintre Miercurea Nirajului și Leghin (159 km) pe care CNAIR l-a lansat în licitație pentru lucrări.

„,Obiectul contractului il reprezinta proiectarea si executia Autostrazii Târgu Mureș – Târgu Neamț, Sectiunea II Miercurea Nirajului – Leghin km 22+000 – km 181+195, Lot 1b: Miercurea Nirajului – Sarateni, in lungime de aproximativ 23,4 km, din care aproximativ 1,07 km de tunel, in conformitate cu prevederile contractului de lucrari”, se arată în SEAP. Durata contractului este de 30 de luni cu 6 luni etapa de proiectare și 24 luni execuție. Garanția este de 5 ani.

Pe traseul dintre Miercurea Nirajului și Sărățeni sunt prevăzute două tuneluri bidirecționale cu o lungime totală de un kilometru.

Constructorul căruia i se va atribui acest contract va avea obligația să construiască inclusiv două tuneluri bidirecționale cu o lungime totală de 1,07 km, în zona localităților Măgherani (740 m) și Chibed (330 m). Perioada contractuală maxim admisă pentru construcția acestui nou lot al A8 este de 30 de luni (6 luni proiectare și 24 de luni execuție). După validarea documentației de atribuire va fi publicat Anunțul de Participare la licitație în cadrul caruia va fi precizată și valoarea estimată a contractului, finanțat prin Programul Transport (PT) 2021-2027.” – directorul CNAIR, Cristian Pistol.

Pentru urmatoarea faza, etapa de Proiectare si Executie este prevazuta sectorizarea pe urmatoarele Loturi:

Lot 1b: km 22+000 – Km 45+400 – Miercurea Nirajului – Sărățeni;

Lot 1c: km 45+400 – km 77+800 – Sărățeni – Joseni;

Lot 1d: km 77+800 – km 92+195 – Joseni – Ditrău;

Lot 2a: km 0+000 – km 37+900 – Ditrău – Gințieș;

Lot 2b: km 37+900 – km 72+000 – Gințieș – Pipirig;

Lot 2c: km 72+000 – km 89+000 – Pipirig – Vanatori Neamt (Leghin).

„Traseul autostrazii aferent Sectiunii II se desfasoara pe raza judetelor Mures (intre km 22+000 al Tronsonului 1 – km 47+356 al Tronsonului 1), Harghita (intre km 47+356 al Tronsonului 1 – km 128+964 (km 36+769) al Tronsonului 2) si Neamt (intre km 128+964 (km 36+769) al Tronsonului 2 – km 181+195 (89+000) al Tronsonului 2. Pentru sectorul de autostrada, viteza de proiectare este de 120 km/h. Nodurile rutiere sunt proiectate la viteza de 60 km/h. Au fost proiectate 47 tuneluri, in lungime totala de 11,64 km si lungimi individuale intre 70.00 m si 940.00 m”, arată Nota de Fundamentare.

Loturile PNRR de la capete, Târgu Mureș Miercurea – Nirajului și Târgu Neamț – Leghin sunt contractate cu Nurol și UMB, iar pentru secțiunea Târgu Neamț – Iași – Pod Ungheni Consitrans urmează să predea proiectul tehnic. Sursa: Economedia